13 reasons why → Review

13 reasons why → Review. Vandaag vertel ik over deze serie. Het zijn best heftige afleveringen als je weet waar je naar kijkt. In eerste instantie twijfelde ik wel om 13 reasons why te gaan kijken. Ik hou niet heel erg van serie’s. Ik zag dat deze fantastische serie maar één seizoen had en maar dertien afleveringen. Heerlijk om te kijken dus. Ben jij bekend met deze serie van 13 reasons why? Vandaag vertel ik jou waarom je moet kijken!

Waar gaat deze serie precies over? Deze serie gaat over een meisje op school. Dit meisje, Hannah, leeft haar eigen leven zoals iedere andere tiener. Toch gebeuren er dingen op school wat niet door de beugel kan. Zo word er bijvoorbeeld op school een foto verspreid van Hannah. Niet zomaar een foto, maar een foto van onder haar rokje. Dit brengt nogal problemen met zich mee en dit is nog maar probleem één! Alles gaat steeds een stapje verder en ze denken dat Hannah een ‘makkelijk’ persoon is waardoor zij altijd maar word gepest en getreiterd.

13 reasons why → Review

Hannah heeft zelfmoord gepleegd en heeft dertien cassettebandjes achter gelaten. Voor dertien personen staat daar iets persoonlijks op. Wat zal het zijn? Waarom heeft ze dit gedaan en wat wil ze hiermee bereiken? Liegt ze niet? In deze serie word je meegesleurd in een diep verhaal met geheimen en problemen. Een verhaal wat zich afspeelt in de ogen van het slachtoffer. De pesters komen ook aan bod. Hoe gaan zij hier eigenlijk mee om?

Ik vind het persoonlijk een geweldige serie. Om eerlijk te zijn vind ik dit soort ‘waargebeurde verhalen’ enorm fascinerend. Het spreekt mij gewoon aan. Ook zie je van beide kanten een verhaal. En dat is juist apart om te zien, want wat doet de pester en wat doet het slachtoffer? Hebben ze allemaal problemen of vinden ze het leuk om te pesten? In deze serie komt je echt overal achter en is het allemaal in en in triest! En dan te bedenken dat dit ook ECHT gebeurt in het dagelijks leven. Ik hoop juist door zo’n serie, dat het gaat stoppen met pesterijen.

13 reasons why → Review

Je ziet Hannah vaak met deze jongen, Clay. Ze zijn beide verliefd, maar hebben het niet echt door. Als ze het door krijgen weten ze niet hoe ze zich moeten uiten tegen over elkaar. Dit maakt alles nóg lastiger voor beide!

Ken jij deze serie of heb jij deze al gezien? Wat vond je ervan?

Seizoen twee is ook in aantocht. In deze trailer zie je verschillende beelden uit het tweede seizoen. Ik ga in ieder geval zeker weten kijken als deze volgend jaar in tweeduizend achttien uit komt! En denk erom: met pesten bereik je niks. Echt niks! Wees lief voor elkaar. En zorg er niet voor dat je iemand de dood in jaagt!