Dunya en Desie | Film review

Dunya-Desie

Ik heb voor jullie een nieuwe ‘reeks’ wat ik eigenlijk 1 keer in de week wil aanhouden. Ik wil één keer in de week een film gaan kijken en daar een review over schrijven. Misschien wel leuk voor de mensen die dan de film niet hebben gezien die ik dan wel al heb gezien. Ik zal de review niet onwijs lang houden, want je moet hem natuurlijk zelf verder kijken. Ik kan jullie daarin tegen wel een korte uitleg geven waar de film over gaat, of het wat voor ons dames is, of het een familie film is en of de film uberhaupt zinnig is om te kijken. Bij sommige films heb ik soms het idee: waar slaat het op?! Dus vandaar een review! Alles is natuurlijk mijn mening en dat wil niet zeggen dat iedereen het daar mee eens is, maar tips geven mag.

Vandaag ga ik het hebben over de film Dunya en Desie. Ik denk dat elk meisje deze film wel kent. Dunya en Desie de Nederlandse jeugdserie werd bekend in 2002. Om precies te zijn was ik toen 12 jaar oud. Kan je nagaan, nu ben ik 25 jaar! Ik heb de serie altijd super gaaf en leuk gevonden en vond het jammer dat het stopte! Toen de film uitkwam moest en zou ik die natuurlijk kijken als grote FAN! Dit heb ik ook gedaan en tot de dag van vandaag heb ik soms nog een moment dat ik de film van hun aan het kijken ben. SO WHAT?! Ik blijf hun film echt leuk vinden en daar zit geen leeftijd aan gebonden natuurlijk.

De film zelf is in 2008 uitgebracht in de bioscoop. Ik zelf heb hem niet in de bioscoop gezien, maar gewoon op een toen nog ‘gebrande’ DVD. Nu kan je hem trouwens gewoon op Netflix bekijken hoor.

84128-2

De film gaat net zoals de serie, om Dunya en Desie. Twee hartsvriendinnen van dezelfde leeftijd. Ze zitten bij elkaar op school én ook nog eens in de klas. Nu ze volwassen zijn gaan ze natuurlijk bepaalde dingen ontdekken en opzoeken. Zo gaat Desie achter haar biologische vader aan die mogelijk in Marokko woont. Dunya daarin tegen vlucht voor haar vader en waarom? Dat moet je natuurlijk zelf in de film zien. Flauw hé? Desie komt er ook achter in de tijd dat ze in Marokko is, dat ze zwanger is van haar rij leraar. Het was niet de bedoeling, maar zo lopen de dingen, zoals Desie’s moeder haar vertelt. Ze besluit het kindje te houden en gaat verder met haar tocht, maar hoe loopt het af? Dat kan je natuurlijk zien in de film van Dunya en Desie te bekijken op Netflix en ook online kan je de film kijken. De film Duur is 101 minuten en voor alle leeftijden beschikbaar. Ik vindt het een super leuke film. Vooral hoe Desie in elkaar zit vind ik leuk. Zij komt zelf uit Utrecht dus de grove taal/mond die zij heeft vind ik natuurlijk leuk en is herkenbaar voor mij want ik kom zelf ook uit Utrecht. De film zelf zit heel erg leuk in elkaar en is erg leuk om naar te kijken. Je zit op een gegeven moment echt in de film. Je kan er om lachen, maar er is ook verdriet in de film. Ik vind het echt een meiden film, maar kan natuurlijk ook goed als familiefilm omdat ze natuurlijk hun familie gaan opzoeken/ontwijken. Ik vindt de film zelf ook erg interessant. En als echte FAN, is hij extra leuk! En zoals ik zei: ik kijk hem regelmatig nog. Wat vindt jij van de film? Heb je hem al gezien? Ga je hem nog kijken? Veel plezier met kijken als je dat gaat doen en tot de volgende review.

Ik ben te volgen op de volgende social media site’s:
Twitter, Instagram, Facebook, YouTube
Follow my blog with Bloglovin