Orange Is The New Black | Serie Review

Hoi iedereen. Iedereen kent het vast wel… Nee ik denk dat iedereen deze serie kent. Orange is the new black! Wie kent het niet? Wie het niet kent moet het heel snel gaan kijken! Het is een verslavende serie wat ook nog eens spannend is. Heb jij hem al gezien? Neeeeeee? OITNB is een hele gave gevangenis serie van wel liefst 3 seizoenen! Meer weten over deze serie, kijk dan snel mee voor meer informatie over: OITNB.

Waar gaat de serie over?
De serie gaat natuurlijk over en vrouwen gevangenis, ja een vrouwengevangenis. In deze gevangenis zitten uiteraard alleen maar vrouwen. Deze vrouwen zitten hier omdat ze iets ergs hebben gedaan. Van moord, een penis afhakken tot geweldpleging. Totaal verschillend dus. Ze moeten allemaal zien te overleven in deze gevangenis. Natuurlijk gaat dat niet altijd even makkelijk en moeten ze zich soms heel anders opstellen dan ze eigenlijk zijn. Net zoals Chapman. Daar draait deze serie eigenlijk over. Een gewone vrouw, in de bloei van haar leven, besluit in haar verleden met een meisje aan te pappen, beland zo in de drugs en zij word aangegeven door haar vriendin (terwijl ze nu met een vriend samen is). Allemaal verleden tijd, maar toch is ze aangegeven. Hoe nu verder? Kijk de serie gewoon!

Wat vond ik van de film?
Ik vind deze serie’s zo leuk om te kijken. Het geeft een klein beetje een kijkje in het echte leven van een gevangene vrouw. Het is natuurlijk een serie, maar toch kan je er echte dingen uithalen. Net zoals: gemeen zijn tegen elkaar. Je moet overleven dus je moet alles in de strijd gooien wil je niet gepest worden! Je ziet hoe ze groepen vormen, wie ze mogen en wie niet. En wat ze verder allemaal kunnen bereiken in zo’n gevangenis is soms best wel apart, maar waar. Het is wel een serie vol geweld, seks, en drugs maar ook veel comedy. Ik vind het een top serie n ik raad hem je zeker aan! KIJKEN DUS!

Informatie over de film:
Schrijver Jenji Kohan heeft deze serie voor Netflix geschreven/gemaakt. De serie is gebaseerd op de autobiografie Piper Kerman. De 13 afleveringen van het eerste seizoen zijn uitgebracht op Netflix op 11 juli 2013, op 6 juni 2014 plaatste Netflix de 13 afleveringen van seizoen 2 online en de 13 afleveringen van het derde seizoen werden 12 juni 2015 op Netflix gezet. Op 15 april 2015 maakte Netflix bekend dat er in 2016 een vierde seizoen komt. Voor de fans, kijken dus!

Heel erg bedankt voor het lezen van dit artikeltje. Graag tot morgen bij een volgende blog!

Vergeet me niet te volgen op sociale media: Instagram Youtube Twitter Facebook