The Cutting Edge: Fire And Ice | Film Review

Vandaag weer een film review voor de mensen die hier elke woensdag op zitten te wachten (dat hoop ik tenminste). Zo kunnen jullie weer een nieuwe film toevoegen aan je lijst op Netflix, want vandaag ga ik de volgende film reviewen: The Cutting Edge: Fire And Ice. Een film waarin word geschaatst. Super mooi om te zien natuurlijk. Tenminste, dat vind ik! Heel veel plezier met het lezen en misschien wel kijken van deze film! Liefs Kimberley.

Waar gaat de film over?
Alejandra Delgado’s haar kunstschaatscarrière kwam tot een abrupt einde nadat haar partner gewond raakte. Ze is daarna les gaan geven aan kinderen, wel op het ijs natuurlijk. Ze leerde James McKinsey kennen, de smeulende slechte jongen van het hard schaatsen, James mocht zijn beroep niet meer uitvoeren, dus moest hij wat anders verzinnen. En ook om publiciteit te trekken van de fans. Hij besluit samen te werken met Delgado. Ze stemt ermee in om zijn partner te zijn en ze beginnen een slopende race, omdat ze binnenkort aan het kampioenschap moeten mee doen. Ze krijgen heel wat voor hun kiezen met elkaar. Moeten ineens samenwonen van de coach, trainen en leren elkaar goed kennen.

52a71bdf4a0d5halalforgas4

Wat vond ik van de film?
Ten eerste vind ik het altijd heel mooi om naar kunstschaatsen te kijken. Vroeger al. Toen keek ik het al op tv, maar het moet geen 3 uur duren, dus dat. Een film hierover is meer dan voldoende. Dus dat vind ik wel mooi om te zien allemaal. Ook hoe het eraan toe gaat qua trainingen en het vallen en opstaan is interessant om te zien. Ik vond het een mooie, maar toch voorspellende film. Iedereen weet wel wat er bij zoiets gaat gebeuren: alles gaat mis, alles komt goed en ze krijgen een relatie. Zo ook in deze film. Heel voorspelbaar. Toch bleef ik kijk kijken hoe het af zou lopen, ook omdat ze kunstjes deden die eigenlijk best riskant zijn. Was het het waard om te kijken? Ja!

Informatie over de film:
Regisseur: Stephen Herek. Jaar: 2010. Duur: 90 minuten. Genre: Drama | Romantiek.
Cast: Francia Raisa | Brendan Fehr | Russell Yuen | Zhenhu Han | Stephen Amell | Marcela Pizarro | Dan Jeannotte | David Nerman | Cristina Rosato | Simon Shnapir | Paul Graif | Simone-Elise Girard | Abdul Ayoola | Vlasta Vrana | Kyle Switzer. Land: Verenigde Staten | Canada.