Review: Uitwisbaar Notitieboek

Door Kimberley mei9,2020
Correctbook

Review: Uitwisbaar Notitieboek. In samenwerking met Correctbook mag ik een artikel schrijven over een magisch notitieboek. Dit is niet zomaar een notitieboek. Hier zit een verhaal achter en dit verhaal ga ik jullie in dit artikel vertellen. Lees je mee om erachter te komen wat het verhaal hierachter is?

Correctbook is een prijswinnende sociale onderneming die zich inzet tegen analfabetisme. Er zijn wereldwijd 800 miljoen mensen boven de 15 jaar die niet kunnen lezen en schrijven. Daarnaast gaan er nog eens 250 miljoen kinderen iedere dag naar school zonder pen en papier. Correctbook zet zich in door de productie van oneindig uitwisbare schrijfmaterialen. Per verkocht Correctbook kunnen wij een trimester schrijfboeken beschikbaar stellen aan kinderen binnen onze ontwikkelingsprojecten.

Voor ieder Correctbook die word verkocht, kunnen zij een kind in rurale gebieden in Afrika drie maanden lang van duurzaam Correctbook schrijfmateriaal voorzien. De kinderen worden voorzien van een Correctbook set bestaande uit: een pen, een doekje, extra inkt uit inktpotjes en kluisjes in de klas. Na ieder jaar vervangt Correctbook de boekjes die stuk zijn gegaan en levert Correctbook nieuwe inktpotten om het komend jaar te schrijven. De leraren krijgen een training hoe met de producten om te gaan en de scholen worden gemonitord of het product goed gebruikt wordt. Uit onze verkoop- en donatieresultaten van de afgelopen jaren blijkt dat zij per verkocht Correctbook een kind uit een ontwikkelend gebied één trimester (drie maanden) lang kunnen laten schrijven op ons wisbaar schrijfmateriaal. Is dit initiatief niet mooi? Heb jij al zo’n mooi uitwisbaar notitieboekje?

Voor Chelsey en ook voor mijzelf kwam deze samenwerking heel goed uit. Zelf heb ik geen stapels papier thuis, dus dit boekje kwam goed van pas. Zeker omdat dit binnen kwam in de periode van corona. Ze zat thuis, soms op de noodopvang en in het weekend leerde we soms ook dingen bij. Dit gaf ons meteen een test in het boek. Sommetjes maken, tekenen en schrijven. Leuk om te testen.

Hier heeft Chelsey wat tekeningen gemaakt en onze namen geschreven. Wat is dit popje blij hé? Persoonlijk vindt ik dit ook een heel mooi alternatief. Papier gooi je weer weg. Als je hier sommetjes in hebt gemaakt of iets hebt getekend, kun je het meteen of later gewoon weer weghalen met het bijbehorende doekje. Ook kun je een vochtige tissue gebruiken. Wij hebben beide kunnen getest.

Het rode boekje is zonder lijnen en het blauwe boekje heeft schrijflijnen. Heel handig. In het ene boekje kun je leren schrijven of sommetjes maken en in het andere boekje kun je leuk tekenen.

Notitieboek

Zoals je ziet is het makkelijk uit te wissen met een vochtige tissue. Ook zit er een speciale pen bij. Zie foto hieronder. Met de achterkant van de pen kun je ook dingen uitwissen (zie video hieronder).

Persoonlijk ben ik erg blij met deze boekjes. Ik kan Chelsey op deze manier extra dingen bijleren en bijbrengen. Ook is het enorm handig om een boodschappenlijst te maken in dit notitieboekje. Zo hoef je nooit geen papier meer weg te gooien. Ook voor het bloggen is het handig om dit te gebruiken. Je schrijft steekwoorden op of andere dingen. Je hebt er ALTIJD wat aan! Duurzaam? Dat is het zeker! Wil jij dit correctbook ook bestellen om 1 miljoen kinderen te helpen met het ontwikkelen van hun toekomst? Ga dan naar www.correctbook.nl en HELP alle kinderen mee hun doelen te behalen.

Correctbook