De Bijlesmeester Taal En Rekenen – Review

Door Kimberley jun19,2019
De bijlesmeester | Review

De Bijlesmeester taal en rekenen review. Dit boekje bied naast bijlessen en huiswerkbegeleiding ook oefenmateriaal voor kinderen op de basisschool. Het is altijd handig om thuis wat extra’s te kunnen maken. Zeker als je er een goede voorsprong op kan hebben. Het is belangrijk dat ieder kind kan leren. Met deze manier kun je je kind alvast voorbereiden op de volgende klas of gewoon als extra wat dingen oefenen.

Ik werd benaderd door De Bijlesmeester om wat boeken uit te zoeken voor Chelsey. Ik ging hierop in omdat ik het belangrijk vind dat Chelsey goed en zelfstandig kan leren. Chelsey leert enorm snel en kan al wat letters schrijven, woorden schrijven en rekenen. Wat hierop aansluit zijn de twee boeken (foto hierboven) die ik heb gekregen: Rekenen deel 2 voor groep 1/2 en Taal deel 2 groep 1/2.

Chelsey zit op een openbare basisschool en hier werken ze ook allemaal zelfstandig. Ik heb haar hier bewust opgezet omdat ik weet dat zij dit aan kan. Hieronder leg ik wat uit over de twee boeken.

De bijlesmeester | Review

Hier kun je een beetje zien wat voor inhoud de boekjes hebben. Er zitten makkelijke taal opdrachten tussen, maar ook moeilijke. In het rekenboekje staan ook makkelijke en moeilijke opdrachten. Ik heb er ook flitskaarten bij gekregen. Dit zijn zoals je hieronder op de foto ziet kaartjes met woorden erop. Dit stimuleert de kinderen om te spellen, te leren lezen en woordjes te herkennen. Handige kaarten!

We zijn samen even gaan zitten en hebben al wat oefeningen gedaan. Wat ik anders en jammer vind, is dat de letters anders staan geschreven in het taal boek. Chelsey leert op haar school om in blokletters te schrijven en nog niet aan elkaar. Doordat dit anders staat raakt zij in de war en zegt ze dat de letters niet goed zijn of herkent zij ze niet. Ik geef haar hierin gelijk, omdat het op deze manier nogal verwarrend is voor haar en misschien voor andere kinderen die in dit taalboek willen leren.

Ken jij dit mooie concept voor kinderen?

Dit is een samenwerking met De Bijles Meester. Wil jij samenwerken met Lifestyle Kimberley? Mail dan naar lifestylekimberley@gmail.com en wie weet werken wij binnen de kortste keren samen!